9 Ocak 2017 Pazartesi

679 Sayılı KHK ile İŞKUR'dan 180 Kişi Kamu Görevinden Çıkarıldı


Çalışma Bakanlığı'ndan 497 kişi, Adalet Bakanlığı'ndan 1699 kişi, İçişleri'nden 2687 kişi, Sağlık Bakanlığı'ndan 838 kişi, Diyanet'ten 135 kişi, Üniversitelerden ise 649 akademisyen ihraç edildi.
 

 
6 Ocak 2017 tarih ve 29940 (Mükerrer) sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.
OLAĞANÜSTÜ HAL KAPSAMINDA BAZI TEDBİRLER ALINMASI HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayısı: KHK/679
Olağanüstü hal kapsamında bazı tedbirler alınması; Anayasanın 121 inci maddesi ile 25/10/1983 tarihli ve 2935 sayılı Olağanüstü Hal Kanununun 4 üncü maddesine göre, Cumhurbaşkanının başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu'nca 2/1/2017 tarihinde kararlaştırılmıştır.
 
Kamu personeline ilişkin tedbirler
MADDE 1 - (1) Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı yahut bunlarla irtibatı olan ve ekli (1) sayılı listede yer alan kişiler kamu görevinden başka hiçbir işleme gerek kalmaksızın çıkarılmıştır. Bu kişilere ayrıca herhangi bir tebligat yapılmaz. Haklarında ayrıca özel kanun hükümlerine göre işlem tesis edilir.
(2) Birinci fıkra gereğince kamu görevinden çıkarılan kişilerin, mahkümiyet kararı aranmaksızın, rütbe ve/veya memuriyetleri alınır ve bu kişiler görev yaptıkları teşkilata yeniden kabul edilmezler; bir daha kamu hizmetinde istihdam edilemezler, doğrudan veya dolaylı olarak görevlendirilemezler; bunların uhdelerinde bulunan her türlü mütevelli heyet, kurul, komisyon, yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu üyeliği ve sair görevleri de sona ermiş sayılır. Bunların silah ruhsatları, gemi adamlığına ilişkin belgeleri ve pilot lisansları iptal edilir ve bu kişiler oturdukları kamu konutlarından veya vakıf lojmanlarından onbeş gün içinde tahliye edilir. Bu kişiler özel güvenlik şirketlerinin kurucusu, ortağı ve çalışanı olamazlar. Bu kişiler hakkında bakanlıkları ve kurumlarınca ilgili pasaport birimine derhal bildirimde bulunulur. Bu bildirim üzerine pasaport birimlerince pasaportlar iptal edilir.
(3) Birinci fıkra kapsamında kamu görevinden çıkarılanlar, varsa uhdelerinde taşımış oldukları büyükelçi, vali gibi unvanları ve müsteşar, kaymakam ve benzeri meslek adlarını ve sıfatlarını kullanamazlar ve bu unvan, sıfat ve meslek adlarına bağlı olarak sağlanan haklardan yararlanamazlar.
 
Emekli Emniyet Teşkilatı personeline ilişkin tedbirler
MADDE 2 - (1) 4/6/1937 tarihli ve 3201 sayılı Emniyet Teşkilat Kanununun 55 inci maddesinin ondokuzuncu ve yirminci fıkraları ile geçici 27 nci maddesi uyarınca resen emekliye sevk edilenler, kendi isteğiyle emekli olanlar veya Emniyet Teşkilatı Disiplin Tüzüğü hükümlerine göre meslekten veya Devlet memurluğundan çıkarılanlar ile müstafi sayılanlardan milli güvenliğe tehdit oluşturduğu tespit edilen FETÖ/PDY terör örgütüne aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olan ve ekli (2) sayılı listede yer alanların rütbeleri alınır. Bu kişiler görev yaptıkları teşkilata ve kamu görevlerine yeniden kabul edilmezler, doğrudan veya dolaylı görevlendirilemezler; ayrıca bunlar uhdelerinde taşımış oldukları mesleki unvanları ve sıfatlarını kullanamazlar ve bu unvan ve sıfatlarına bağlı olarak sağlanan haklardan yararlanamazlar. Bu kişilerin uhdelerinde bulunan her türlü mütevelli heyet, kurul, komisyon, yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu üyeliği ve sair görevleri de sona ermiş sayılır. Bunların silah ruhsatları, emekli polis kimlikleri, gemi adamlığına ilişkin belgeleri, pilot lisansları ve ilgili pasaport birimlerince pasaportları iptal edilir. Bu kişiler özel güvenlik şirketlerinin kurucusu, ortağı ve çalışanı olamazlar.
İade hükümleri
 
MADDE 3 - (1) Ekli (3) sayılı listede yer alan kamu görevlileri, ilgili kanun hükmünde kararnamenin eki listelerin ilgili sıralarından çıkarılmıştır.
(2) İlgili kanun hükmünde kararname hükümleri, birinci fıkrada belirtilen kişiler bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ilgili kanun hükmünde kararnamenin yayımı tarihinden geçerli olmak üzere ortadan kalkmış sayılır. Söz konusu personelden bu maddenin yürürlük tarihinden itibaren on gün içerisinde göreve başlamayanlar çekilmiş sayılır. Bu kapsamda göreve başlayanlara, kamu görevinden çıkarıldıkları tarihten göreve başladıkları tarihe kadar geçen süreye tekabül eden mali ve sosyal hakları ödenir. Bu kişiler, kamu görevinden çıkarılmalarından dolayı herhangi bir tazminat talebinde bulunamaz. Bu personelin görevlerine iadesi, kamu görevinden çıkarıldıkları tarihte bulundukları yöneticilik görevi dışında öğrenim durumları ve kazanılmış hak aylık derecelerine uygun kadro ve pozisyonlara atanmak suretiyle de yerine getirilebilir. Bu maddeye ilişkin işlemler ilgili bakanlık ve kurumlar tarafından yürütülür.
 
Yurtdışında öğrenim görenler
MADDE 4 - (1) 3/10/2016 tarihli ve 675 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname gereği öğrencilikle ilişikleri kesilmiş olanlardan bu Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (4) sayılı listede yer alan kişi, 675 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (5) sayılı listenin ilgili sırasından çıkarılmıştır. 675 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü maddesinin birinci fıkrası, bu kişi bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte söz konusu Kanun Hükmünde Kararnamenin yayımı tarihinden itibaren ortadan kalkmış sayılır.
Kapatılan ve kapsamdan çıkarılan kurum ve kuruluşlar
 
MADDE 5 - (1) Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplara aidiyeti, iltisakı veya bunlarla irtibatı olan ve ekli (5) sayılı listede yer alan dernekler kapatılmıştır.
(2) Birinci fıkra kapsamında kapatılan derneklere ait olan taşınırlar ile her türlü mal varlığı, alacak ve haklar, belge ve evrak Hazineye bedelsiz olarak devredilmiş sayılır, bunlara ait taşınmazlar tapuda resen Hazine adına, her türlü kısıtlama ve taşınmaz yükünden ari olarak tescil edilir. Bunların her türlü borçlarından dolayı hiçbir şekilde Hazineden bir hak ve talepte bulunulamaz. Devire ilişkin işlemler ilgili tüm kurumlardan gerekli yardımı almak suretiyle Maliye Bakanlığı tarafından yerine getirilir.
 
(3) Ekli (6) sayılı listede yer alan dernekler, ilgisine göre 18/10/2016 tarihli ve 6749 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun eki (III) sayılı listenin ilgili sıralarından ve 31/10/2016 tarihli ve 677 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (6) sayılı listenin ilgili sıralarından çıkarılmıştır. 6749 sayılı Kanunun 2 nci maddesi hükümleri ile 677 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin ikinci fıkrası hükümleri, söz konusu dernekler bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ilgili kanun hükmünde kararnamenin yürürlük tarihinden geçerli olmak üzere ortadan kalkmış sayılır. Buna ilişkin işlemler ilgisine göre İçişleri Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı tarafından yerine getirilir.
 
(4) Ekli (7) sayılı listede yer alan gazeteler, ilgisine göre 8/11/2016 tarihli ve 6755 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınması Gereken Tedbirler ile Bazı Kurum ve Kuruluşlara Dair Düzenleme Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabul Edilmesine Dair Kanunun eki (3) sayılı listenin ilgili sıralarından ve 3/10/2016 tarihli ve 675 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (7) sayılı listenin ilgili sıralarından çıkarılmıştır. 6755 sayılı Kanunun 2 nci maddesinin üçüncü fıkrası hükümleri ile 675 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesinin birinci fıkrası hükümleri, söz konusu gazeteler bakımından tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ilgili kanun hükmünde kararnamenin yürürlük tarihinden geçerli olmak üzere ortadan kalkmış sayılır.
 
Değişiklik hükümleri
MADDE 6 - (1) 15/8/2016 tarihli ve 670 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınması Gereken Tedbirler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir;
"(5) Borçların ödenmesinde, kamu idarelerine ödenmesi gereken vergi, resim, harç, fon kesintisi, pay gibi borçlar, çalışanların sigorta primleri, rehinli alacaklar, enerji, iletişim ve su kullanım borçları, çeşidine bakılmaksızın beşyüz Türk Lirasını geçmeyen borçlar ve diğerleri şeklinde sıralama esas alınır. Kapatılan özel öğretim kurum ve kuruluşları, kurs, dershane, öğrenci yurtları ve pansiyonlara avans veya peşin ödeme şeklinde kapatma tarihinden sonraki dönemler için ifa edilmiş olan öğrenim ve barınma bedelleri, yukarıda belirtilen sıraya tabi tutulmaksızın iade edilir."
(2) 15/8/2016 tarihli ve 672 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Kamu Personeline İlişkin Alınan Tedbirlere Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (1) sayılı listenin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Merkez/Taşra Teşkilatı başlıklı bölümünün 55 inci sırasının sicil numaralarına ilişkin sütununda yer alan "12447803" ibaresi "13958213" şeklinde değiştirilmiştir.
 
(3) 15/8/2016 tarihli ve 673 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
"MADDE 5 - (1) 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanunu kapsamında ikramiye ödemesi yapılması gereken kişilerden; terör örgütlerine aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olduğunun değerlendirilmesi üzerine kamu görevinden çıkarılanların paylarına düşen miktarlar ödenmez. Aynı nedenle haklarında adli veya idari soruşturma veya kovuşturma yürütülen kişilerin paylarına düşen miktarlar ise soruşturma veya kovuşturma sonuçlanıncaya kadar 10/12/2013 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kapsamında emanete alınır."
 
(4) 3/10/2016 tarihli ve 675 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasına aşağıdaki cümle eklenmiştir.
"Birinci fıkranın (b) bendi kapsamındaki borç yükümlülükleri çerçevesinde bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yayımlandığı tarihe kadar tahsil edilmiş olan tutarlar geri ödenmez."
 
(5) 31/10/2016 tarihli ve 677 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler Alınması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (4) numaralı listenin Yüksek Öğretim Kurumları-İdari Personel başlıklı bölümünün 469 uncu sırasının Unvan sütununda yer alan "Personel Dairesi Başkanı" ibaresi "Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni" şeklinde, aynı listenin Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu başlıklı bölümünün 15 inci sırasının Sicil sütununda yer alan "400373" ibaresi "400185" şeklinde değiştirilmiştir.
 
(6) 31/10/2016 tarihli ve 678 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Düzenlemeler Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "alacaklıdan" ibaresi "borçludan" şeklinde değiştirilmiştir.
 
Yürürlük
MADDE 7 - (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin;
a) 6 ncı maddesinin ikinci fıkrası 1/9/2016 tarihinden, beşinci ve altıncı fıkraları 22/11/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) Diğer hükümleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 8 - (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
 
 
1 SAYILI LİSTE (1. kısım) (İhraç listesi)-- İndiremiyorsanz, alternatif taranmış word dosyası için tıklayınız.
1 SAYILI LİSTE (2. kısım) (İhraç listesi) İndiremiyorsanz, alternatif taranmış word dosyası için tıklayınız.

2 SAYILI LİSTE (Rütbesi alınan emniyet personeli)
3 SAYILI LİSTE (İade listesi)
4 SAYILI LİSTE (İlişiği kesilen öğrencilerden iadeler)

5 SAYILI LİSTE (Kapatılan dernekler)

6 SAYILI LİSTE (Kapatılma kararı iptal edilen dernekler)

7 SAYILI LİSTE (Kapatılma kararı iptal edilen gazeteler)








Sıra NoSicil NoAdı SoyadıUnvanı Birimİlçe
112223BURHAN SAVRUNAvukatADANAYÜREĞİR
241317Nazım AYDEMİRişve Meslek DanışmanıADANACEYHAN
341308Mehmet YILMAZişve Meslek DanışmanıADANAYÜREĞİR
443824Şahin YENİÇERİiş ve Meslek DanışmanıADANAYÜREĞİR
512274Mehmet Vefa İNANMemurAĞRIMERKEZ
640905Kamil BAYRAMiş ve Ms DnANKARAYENİMAHALLE
740464Eda SALIKİş ve Ms DnANKARASİNCAN
a41689Meliha METİNİş ve Ms DnANKARAALTINDAĞ
940494NAKİ ÇALTINERİş ve Ms DnANKARASİNCAN
1040501MUHAMMED AKARİş ve Ms DnANKARAALTINDAĞ
1140496MUSA AKŞİTiş ve Ms DnANKARAALTINDAĞ
1242897MERYEM ÇATALBAŞİş ve Ms DnANKARAÇANKAYA
1340465Nurgıjl KOCAKAYA KOTANİş ve M$ DnANKARAALTINDAĞ
1411562MEDİNE ŞAHİNŞube MüdürüANKARAÇANKAYA
159684Sınan OKistihdam UzmanıANKARAYENİMAHALLE
169709Mithat TOKUR5ef (Ö)ANKARAYENİMAHALLE
179608Murat KARADUMANVHKİANKARAÇANKAYA
1810111Nuray KAHRAMANMemurANKARAÇANKAYA
197836Banu AYKAÇEğitim UzmanıANKARAYENİMAHALLE
2012379RECEP YILMAZİstihdam Uzm YrdANKARAYENİMAHALLE
2112182DİLEK YUMRUTEPEİstihdam Uzm YrdANKARAYENİMAHALLE
229163HÜSEYİN GÖKMENİstihdam UzmANKARAYENİMAHALLE
2311549NURGÜLSARUHANŞefANKARAYENİMAHALLE
2411192AHMET KOÇKÖPRÜİç DenetçiANKARAYENİMAHALLE
2512370Tahsin KÖÇERVHKİANKARAYENİMAHALLE
2612159HANDE MENDİLİstihdam Uzm YrdANKARAYENİMAHALLE
2712169BÜLENT ALPİstihdam Uzm YrdANKARAYENİMAHALLE
2812178FATİH KANİstihdam UzmANKARAYENİMAHALLE
2943821Abdurrahim TERTEMİZİş ve Meslek DanışmanıANTALYAMERKEZ
3041481Faik UFAKişve Meslek DanışmanıANTALYAMANAVGAT
3143757Rıdvan AKTANİş ve Meslek DanışmanıANTALYAMERKEZ
3242324Özgür ÇELİKjş ve Meslek Danışmanı ANTALYA MERKEZ
339917Sara KARAPINARVHKİAYDINNAZİLLİ
3412499FIRAT KİRAZMemurAYDINMERKEZ
3541715OSMAN ARİYANişve Ms DnANTALYAMERKEZ
3642529SERPİL KOCAKAYAİş ve Ms DnAYDINSÖKE
3744664Muhammet Akif KARAMemurBALIKESİRMERKEZ
389755MUSTAFA SÜLÜNVHKİBALIKESİRMERKEZ
3941192Muhsin BARIŞişve Meslek DanışmanıBATMANMERKEZ
4043627Lokman ALKANİş ve Meslek DanışmanıBATMANMERKEZ
4112226Dıyaddin GÖKMemurBATMANMERKEZ
4244424Özcan OKANMemurBATMANMERKEZ
4340078Enver DEMİRTASİş ve Meslek DanışmanıBATMANMERKEZ
4444553Orhan SEBUKTEKİNBüro PersoneliBATMANMERKEZ
4512475Cihan BAKDURMemurBATMANMERKEZ
469375Sedat GÜRBÜZVHKİBATMANMERKEZ
4744374Zülfükar ÇELEBİBüro PersoneliBATMANMERKEZ
4840256Seyhan DOĞANiş ve Meslek DanışmanıBATMANMERKEZ
4942785Nesrin KARABULUTOĞLUİş ve Ms DnBOLUMERKEZ
5043575Hüseyin ALEMDARiş ve Ms DnBURSAOSMANGAZİ
5110564Selçuk ÇAMVHKİBURSAİNEGÖL
5210510Halil İbrahim TOPALVHKİBURSAİNEGÖL
5342759ALEV ALEMDARİş ve Ms DnBURSAOSMANGAZİ
5410932CEYDA DİRİMEŞEVHKİBURSAİNEGÖL
5542820KEREM ATAiş ve Ms DnBURSAOSMANGAZİ
5542450Hamit MENÇUKiş ve Meslek DanışmamBURSAOSMANGAZİ
5711614Devrim KARACAMemurÇANAKKALEMERKEZ
588328ERCAN YILMAZŞefÇANKIRIMERKEZ
5911441SONGÜL YILDIZŞefDİYARBAKIRMERKEZ
609797ERDOĞAN GÜRCÜMVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
6110879PINAR ELALTUNKARAVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
6210729ŞEYHMUZ KIZAKMemurDİYARBAKIRMERKEZ
6311155HAŞAN TAŞKIRANVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
6412657MİZBAH GÜNEYLİMemur (Ş)DİYARBAKIRMERKEZ
6540013ŞAHİN AKTARİş ve Meslek DanışmamDİYARBAKIRMERKEZ
6640016YAŞAR YİĞİTİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
6740111NİHAT ERELİİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
6840626SALİH ERŞENİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
6941191SEMRA KARAMANİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7041196SABRİ ÜSTEKİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
718714MEHMET ATAŞUBE MÜDÜRÜDİYARBAKIRMERKEZ
7242645Mehmet AYDINİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7340385Mustafa EKİNİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7411449Hilal SARUHANVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
7543S56Velat KAHRAMANİşve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7610515Veysel İYİSOYLUVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
7740623Haşan YUSMAiş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7843876Kemal KAYGUSUZİş ve Meslek DanışmanıDİYARBAKIRMERKEZ
7910279GÜLŞEN AYDINVHKİDİYARBAKIRMERKEZ
8012668MUZAFFER ALTINMemur (Ş)DİYARBAKIRMERKEZ
8143121Leyla DÜZİşve Ms DnDİYARBAKIRMERKEZ
8212264Emrullah Fatih YILMAZVHKİDÜZCEMERKEZ
8311995MEHMET İCİKVHKİESKİŞEHİRODUNPAZARI
848568Göksel ATEŞŞUBE MÜDÜRÜESKİŞEHİRODUNPAZARI
8541858Mahmut BİLGİNİş ve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
8643516Vahit DEMİRİş ve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
8741845Bayram KAYIKÇIİş ve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
8843471Emine ÇELİKişve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
8943306Hünkar ERİş ve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
9042125Kanber ŞİLEİşve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
9141835Ayaz DEVİRENişve Meslek DanışmanıGAZİANTEPŞEHİTKAMİL
926347MEHMET ABİSefHAKKARİMERKEZ
9341214CİHAN DOĞANİşve Meslek DanışmanıHAKKARİMERKEZ
9443438ŞABAN ERTUNÇİş ve Meslek DanışmanıHAKKARİMERKEZ
9543063Mahmut KUŞİş ve Meslek DanışmanıHATAYANTAKYA
9640310Abdullah DİKMENİş ve Ms DnİSTANBULBEYOĞLU
9740965Giiiizar SEZERİş ve Ms DnİSTANBULPENDİK
9844515Tugba ÖZBAYMemurİSTANBULBAYRAMPAŞA
9910544Zafer BABAVHKİİSTANBULPENDİK
10011170Muhammet FuatSURALMemurİSTANBULSANCAKTEPE
10112288RAMAZAN İDEMemurİSTANBULBAHÇELİ EVLER
10244299ORKUNGÖNÜLTAŞMemurİSTANBULPENDİK
10344038BİLAL KANBURİş ve Ms DnİSTANBULKADIKÖY
1048740AYSEN GÜNEYVHKİİSTANBULPENDİK
10540309ABDURRAHMAN ACARiş ve Ms DnİSTANBULBÜYÜKÇEKMECE
10640167GÖKHAN KORKUNÇiş ve Ms DnİSTANBULBEYOĞLU
10740337Süleyman KARTALiş ve Ms DnİSTANBULPENDİK
10810346ULAŞERDURANMemurİSTANBULBEYOĞLU
10943171Başak ALKANİşve Meslek DanışmanıİSTANBULKADIKÖY
11043412İnci CEBEİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULŞİŞLİ
11140911Özlem KAPLANİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULBEYOĞLU
11241655Kahraman İMERİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULBAYRAMPAŞA
11340298Sedat DELİKTAŞİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULÜMRANİYE
11441409Kadriye YILDIZİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULBAHÇELİEVLER
11542216Nihat AKTİişve Meslek DanışmanıİSTANBULBAYRAMPAŞA
11642190BanuBOZKURTİş ve Meslek DanışmanıİSTANBULBAYRAMPAŞA
11740370Ali KARAVUŞİşve Meslek DanışmanıYOZGATMERKEZ
11840357Aslı AKSOYişve Meslek DanışmanıİSTANBULBEYOĞLU
11940934Mehmet EKİNCİiş ve Meslek DanışmanıİSTANBULŞİŞLİ
12041660Abdullah ARİKANİş ve Meslek DanışmamİSTANBULŞİŞLİ
12143185Yılmaz KARACAişveMs DnİSTANBULPENDİK
12212245Ömer TOYDava Takip MemuruİZMİRKONAK
12343836Yılmaz ORTAÇİş ve Meslek DanışmamİZMİRKARABAĞLAR
12443696Berat KAPLANİş ve Meslek DanışmanıİZMİRKARABAŞLAR
12542865Çağlar YILDIZİş ve Meslek DanışmanıİZMİRKARABAĞLAR
12640654Mehmet Şirin KAPLANişve Meslek DanışmanıİZMİRKARABAĞLAR
1278242Sinan SEFERVHKİ ‘İZMİRKARABAĞLAR
12811572Ali İhsan TEKTEKİNAraştırmacı (Ş)İZMİRKONAK
12910912Derya TEPELİVHKİİZMİRKONAK
13040682Berdan ARSLANİşve Meslek DanışmanıİZMİRKONAK
13142615Merden ÖZGÜLİş ve Meslek DanışmamİZMİRKONAK
13242965Tuğçe DOĞANişve Meslek DanışmanıİZMİRKONAK
13310565Zafer KAYAASLANVHKİKAYSERİMELİKGAZİ
13442128Nilüfer POLAT KOÇAKİşve Ms DnKAYSERİMELİKGAZİ
13543846Ömer TEKTENİş ve Ms DnKAYSERİMELİKGAZİ
13643094Sema ÇOBANİS ve Ms DnKOCAELİMERKEZ
13712257Burcu ÇAYIRMemurKOCAELİMERKEZ
13812287Özlem DURANMemurKOCAELİMERKEZ
13912293Uğur BİLGİLİVHKİKOCAELİMERKEZ
14044257ECE KAYAMemurKOCAELİGEBZE
14142808FATİH KESKİNİş ve Ms DnKOCAELİMERKEZ
14244162TUĞBA ASLAN BAYSALVHKİKOCAELİGEBZE
14343947Erdal DALİş ve Meslek DanışmamKONYASELÇUKLU
14443S30Emrullah DEMİRİş ve Meslek DanışmanıKONYAEREĞLİ
14541054HAKAN TARIMİş ve Ms DnMALATYABATTALGAZİ
1468240Mehmet ÇOLAKŞUBEMUDURUMALATYABATTALGAZİ
1477935Feyzullah KAYAŞefMALATYABATTALGAZİ
14841053Erol YILDIZiş ve Ms DnMALATYABATTALGAZİ
14910059Kenan DAĞVHKİMALATYABATTALGAZİ
15041137Osman GÜNGÖRİş ve Meslek DanışmanıMARDİNARTUKLU
15142003Mehmet BAYSALİş ve Meslek DanışmanıMARDİNARTUKLU
15211157Mehmet irfan TENAYVHKİMARDİNARTUKLU
15341229Deniz YALÇINİş ve Meslek DanışmamMERSİNAKDENİZ
15441121Fehmi ÖZENİş ve Meslek DanışmanıMERSİNAKDENİZ
15511178VOLKAN ULUMemurMUĞLAMERKEZ
15 S42732Volkan AYHANİş ve Meslek DanışmanıMUĞLAMERKEZ
15710558DAVUT YAVAŞVHKİNEVŞEHİRMERKEZ
1588846Özgür KARAGEDİKŞefOSMANİYEMERKEZ
15910352Necdet KARASEVDAAraştırmacı (6639)ŞANLIURFAMERKEZ
16041524NEZAKET KEKLİKCİİş ve Ms DnŞANLIURFAVİRANŞEHİR
16142982Gülizar Erdemci TANRIVERDİİş ve Meslek DanışmanıŞANLIURFAMERKEZ
16242139Nesrin BAHTİYARİş ve Meslek DanışmanıŞANLIURFAMERKEZ
16343159HAŞAN KARAAĞAÇİş ve Meslek DanışmanıŞIRNAKMERKEZ
16412451Ahmet CEYLANMemurŞIRNAKMERKEZ
16511112Dündar YAĞARCIKVHKİŞIRNAKMERKEZ
16641174Mehmet Salih ABAYİş ve Meslek DanışmanıŞIRNAKMERKEZ
1679716MURAT ÇAYNAK.VHKİTUNCELİMERKEZ
16810267EMİNE DENKTAŞVHKİTUNCELİMERKEZ
16912325CANAN BAYOĞLUMemurTUNCELİMERKEZ
17043895ErtanALTUNİş ve Meslek DanışmamVANMERKEZ
17143434Ayten UÇAR SEZGİNİşve Meslek DanışmanıVANMERKEZ
17241561Menşure DAĞLAR1} ve Meslek DanışmanıVANMERKEZ
17344469Serhat ACARMemurVANMERKEZ
17441198OktayAKGÜNişve Meslek DanışmanıVANERCİŞ
17542405Erol AĞÇAKAYAİş ve Meslek DanışmanıVANERCİŞ
17643056Seher ATAŞiş ve Meslek DanışmanıVANMERKEZ
17740756Erdal DEMİRKANİş ve Meslek DanışmanıVANMERKEZ
17811958Barış GÜLERHizmetliVANMERKEZ
17941203Ömer YERLİ KAYAiş ve Ms DnVANMERKEZ
18042831Vehbi KOÇiş ve Ms DnVANMERKEZ

"İŞKUR Çalışanları Çözüm Bekliyor" Büro Memur-Sen Genel Başkanı Vecdi YANBAZ ile Görüşme


İŞKUR Çalışanları Derneği Başkanı Mehmet Tekin, Büro Memur-Sen Genel Başkanı Vecdi Yanbaz’a görevinin hayırlı olmasını diledi.
 
İŞKUR Çalışanları Derneği Başkanı Mehmet Tekin, dernek yönetimi ile birlikte Büro Memur-Sen Genel Başkanı Vecdi Yanbaz’ı makamında ziyaret etti. Dernek Başkanı Tekin, Genel Başkan Vecdi Yanbaz’a yeni görevinde başarılar diledi.  Başkan Tekin İŞKUR Çalışanlarının bir çok sorunu olduğunu dile getirerek bu sorunların çözümü için Yanbaz'dan destek beklediklerini ifade etti.
 
Ziyaretten memnuniyet duyduğunu ifade eden Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yanbaz, İŞKUR çalışanlarının sorunlarını bildiklerini ve çözüme kavuşturulması konusunda dernek yönetimiyle birlikte çalışacaklarını ifade etti.
 

5 Ocak 2017 Perşembe

EŞ VE ÇOCUK YARDIMINDAKİ ARTIŞ NE KADAR OLACAK?


Kamu görevlerinin eş ve çocuk durumu, alacakları aylık net maaş miktarını da etkilemektedir.

Aylık net maaş miktarına etki eden unsurlardan olan “aile yardımı” ve “asgari geçim indirimi” miktarlarındaki artış, ilgili personelin maaşını da artırmaktadır.

2017 yılının ilk altı ayına ilişkin belirlemelere göre, yılın ilk altı ayında eş ve çocuk nedeniyle aylık net maaşa ilave edilecek tutarlar da, çocuk sayısına ve eşin çalışma durumuna göre artacak. Eşi çalışmayan ve 72 aydan küçük 3 çocuğu olan bir memurun aylık net maaşı, bekar ve çocuksuz memura göre "442,39" TL fazla olacak.


Eş durumunun aylık net maaşa etkisi

Kamu görevlilerine, gelir elde etmeyen ve sosyal güvenlik kurumlarından aylık almayan eşlerinden dolayı aile yardımı ödenmektedir. Ayrıca, eşi aktif ücretli olarak ya da bir kurumda ücret karşılığı çalışmayanlar eşi nedeniyle asgari geçim indiriminden yararlanmaktadırlar.

Buna göre, 2017 yılının ilk altı ayında, eş nedeniyle memurun net maaşına eklenecek tutar:

Eş Durumu         Net maaşa etkisi
Bekar    0,00 TL
Evli, eşi çalışıyor               0,00 TL
Evli, eşi emekli  26,66 TL
Evli, eşi çalışmıyor           231,65 TL
Çocuk durumunun aylık net maaşa etkisi

Kamu görevlilerine, aile yardımına müstahak çocuklarından dolayı aile yardımı ödenmekte ve ayrıca bu çocuklardan dolayı (eşi çalışanlar en çok 5 çocuk, eşi çalışmayan veya eşi emekli olanlar ise en çok 3 çocuk için) asgari geçim indiriminden yararlanabilmektedirler.

Öte yandan, ilgili personelin maaş miktarı ve bulunduğu vergi dilimi, çocuklarından dolayı yararlanabileceği asgari geçim indirimi miktarının daha az olmasına neden olabilmektedir.

Buna göre, 2017 yılının ilk altı ayında, çocuk nedeniyle memurun net maaşına eklenecek tutar:

Çocuk durumu  Net maaşa etkisi
Çocuk yok           0,00 TL
1 çocuk ( 72 aydan büyük)           44,01 TL
1 çocuk (72 aydan küçük)            68,03 TL
2 çocuk ( 72 aydan büyük)           88,02 TL
2 çocuk (biri 72 aydan küçük, biri büyük)              112,04 TL
2 çocuk ( 72 aydan küçük)           136,05 TL
3 çocuk ( 72 aydan büyük)           138,70 TL
3 çocuk (biri 72 aydan küçük, ikisi büyük)             162,71 TL
3 çocuk (ikisi 72 aydan küçük, biri büyük)             186,73 TL
3 çocuk ( 72 aydan küçük)           210,74 TL

*Tablo sadece 3 çocuğa göre hazırlanmış olup, çocuk sayısı daha fazla olan personel; aile yardımı ödeneği kapsamında olan çocuklarından dolayı aile yardımı alabilecek ve eşi çalışanlar ise toplam en çok 5 çocuk için asgari geçim indiriminden yararlanabilecek.


Kaynak : http://memurunyeri.com

29 Aralık 2016 Perşembe

AHİLİK FONU İLE ESNAFA İŞSİZLİK MAAŞI



Esnafa işsizlik maaşı bağlanmasını sağlayacak Ahilik Fonu, 2017’de devreye girecek. İflas eden veya dükkânını kapatan esnaf fondan yararlanacak. Esnafın dükkânı açıkken para yatıracağı fona devlet de katkıda bulunacak


Bakanlar Kurulu’nun önceki gün yapılan toplantısında üzerinde bir süredir çalışılan Ahilik Fonu ele alındı. 2017 yılında devreye girmesi planlanan düzenleme ile esnafa işsizlik fonu oluşturulacak. İflas eden veya dükkânını kapatmak zorunda kalan esnaf, ekonomik durumunu düzeltip yeni bir işyeri açana kadar belli bir süre bu fondan yararlanabilecek. Devlet, işsizlik fonunda olduğu gibi bu fona da belli bir oranda katkı sağlayacak. Başbakan Binali Yıldırım başkanlığındaki bakanlar kurulunda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Ahilik Fonu ile ilgili bir sunum yaptı. Sunumun ardından fonun kurulmasıyla ilgili müzakere yapıldı. Ahilik Fonu’na nihai şekli henüz verilmedi.
İŞTE FONUN ANA HATLARI:
- İŞ KURDUĞUNDA KESİLECEK:
Fon ile esnaf ve sanatkârlara tasarruf artırıcı bir mekanizma kurulacak. Ekonomik nedenlerle işyerini kapatmak zorunda kalan esnaf ve sanatkâr, fondan faydalanabilecek. Yeniden iş kurduğunda fondan yapılan ödeme kesilecek.
- 2017’DE BAŞLAYACAK:
Gümrük ve Ticaret ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik bakanlıklarının üzerinde çalıştığı proje 2017 yılında hayata geçirilecek.
- DEVLET KATKISI:
Altyapısı tamamlanan Ahilik Fonu, İş ve İşçi Bulma Kurumu’nun (İŞKUR) işsizlik fonunun bir benzeri olacak. Esnafın, dükkânı açıkken para yatırdığı fona devlet de belli oranda katkı sağlayacak.
- SAĞLIK HİZMETİ:
Fon sayesinde işyerini kapatan esnaf ve sanatkârlar hem sağlık hizmetlerinden faydalanacak hem de işsizlik maaşı alabilecek.
- TOPLU ÖDEME:
Ahilik Fonu’na katkı sağlayan ancak ihtiyacı olmadığı için fondan destek almayan esnaf belli bir ödeme süresi ve yaş kriterlerini yerine getirdiği takdirde bu parayı toplu olarak alabilecek.
Kaynak : HaberTürk

26 Aralık 2016 Pazartesi

Memur ve Memur Emeklilerine Yılbaşında İlave Maaş Artışı Var mı?


Kamu görevlilerinin aylık ücretlerine 2016 ve 2017 yıllarında ne kadar artış yapılacağı ile kamu çalışanlarının hangilerinin maaşına ne kadar ilave artış yapılacağı, 2015 yılında imzalanan Toplu Sözleşmede karara bağlanmıştı.

Mevcut belirlemelere göre, kamu görevlilerinin ve memur emeklilerinin aylık ücretlerine yılbaşında ilave artış yapılmayacak.

Kamu görevlileri hakkında 2017 yılı Ocak ayına ilişkin belirleme

Toplu Sözleşme hükümlerine göre, Devlet memurlarının aylık ücretlerini hesaplanmasında kullanılan katsayılar 1 Ocak 2017 tarihinden geçerli olarak %3 oranında artacak.

Ayrıca, 2016 yılı Aralık ayı tüketici fiyatları endeksinin (TÜFE) 2016 yılı Haziran ayı endeksine göre altı aylık değişim oranının %5’den fazla çıkması halinde, fazla çıkan kısım kadar enflasyon farkı zammı yapılacak. Ancak, son 5 aylık enflasyon rakamlarına bakıldığında, Ocak ayında enflasyon zammı yapılacağına ihtimal vermemekteyiz.

Öte yandan, asgari ücretin 1 Ocak 2017 tarihinden geçerli olarak artması durumunda, artış miktarına bağlı olarak Asgari Geçim İndirimi tutarlarında da artış olacak ve bu artış kamu görevlilerinin net maaşlarında artışa neden olacaktır. Bekar ve çocuksuz bir çalışan için AGİ artışının 5-10 TL aralığında olması bekleniyor.

Buna göre, başka bir düzenleme yapılmaması durumunda, 2017 yılı ilk altı ayı için kamu görevlilerinin aylık ücretlerine 1 Ocak 2017 tarihinden geçerli olarak sadece %3 artış yapılacak ve Ocak ayı maaşlarına AGİ artışından kaynaklı fark yansıyacak.

Memur emeklileri hakkında 2017 Ocak ayına ilişkin belirleme

Memur emeklilerinin aylık maaşlarının hesaplanmasında kullanılan “aylık katsayısı” ve “taban aylık katsayısı”, 1 Ocak 2017 tarihinden geçerli olarak %3 oranında artacak. Bu artış, emekli maaşlarının da sadece %3 oranında artması anlamına geliyor.

Ayrıca, 2016 yılı Aralık ayı tüketici fiyatları endeksinin (TÜFE) 2016 yılı Haziran ayı endeksine göre altı aylık değişim oranının %5’den fazla çıkması halinde, katsayılara fazla çıkan kısım kadar enflasyon farkı zammı yapılacak. Ancak, son 5 aylık enflasyon rakamlarına bakıldığında, Ocak ayında enflasyon zammı yapılacağına ihtimal vermemekteyiz.

Buna göre, başka bir düzenleme yapılmaması durumunda, 2017 yılı ilk altı ayı için memur emeklilerinin maaşlarına 1 Ocak 2017 tarihinden geçerli olarak sadece %3 artış yapılacak.


KAYNAK www.memurunyer.com

25 Aralık 2016 Pazar

İşsizlik mi, iş beğenmemek mi?




İki akademisyen Prof. Dr. Sibel Kalaycıoğlu ve Doç. Dr. Kezban Çelik bu sorunun yanıtı için hem genç işsizlerle hem de işverenlerle görüşerek bir araştırmaya imza attı. Araştırmada ortaya çıkan bulgulardan öne çıkanı, işverenlerin gençlerden fedakârlık istediği. Genç işsizler ise, eğitimli olmalarının ciddiye alınmasını ve düzenli çalışma saati arayışında. İşverenler için kişilik özellikleri diplomadan önce geliyor. Araştırmanın ortaya çıkardığı bir diğer gerçek de, işverenlerin zihinsel emeğe olan taleplerinin azlığı.


•"Kardeşlerimiz Ankara'ya geldiler. Ne dediler biliyor musunuz? Vasıflı eleman arıyorum ama bulamıyorum. Çünkü beyefendiler hanımefendiler kolay kolay iş beğenmiyorlar.” (Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 11 Mayıs 2015 Trabzon konuşmasından)

•“Bu ülkede işsizlik var diyen, bir adım öne çıksın. Türkiye'deki sorun işsizlik değil, mesleksizlik ve iş beğenmeme sorunudur” Türkiye Genç İş Adamları Konfederasyonu (TÜGİK) Genel Başkanı Erkan Güral -17 Ekim 2014)

•Gençlerimiz, işsizlerimiz iş beğenmiyor. Çalışmak isteyen de masa başında çalışmak istiyor. Ancak zenginleşmek için daha çok kazanmak için Türkiye’nin daha çok üretmeye ihtiyacı var. Üretmek için de sanayide çalışacak elemana ihtiyacımız var. Lütfen iş ayrımı yapmayın. Şu genç yaşınızda enerjinizi, vaktinizi boşa harcamayın. Önce kendiniz için sonra ülkemiz için çalışın" (TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu – 8 Mayıs 2014)

Son iki yıl içinde başta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere iş dünyasının bazı yöneticilerinin işsizlik üzerine söyledikleri bu şekilde. Söylediklerinin özeti; “İşsizlik yok, iş beğenmemek var.”


ODTÜ Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sibel Kalaycıoğlu ve 19 Mayıs Üniversitesi Öğretim üyesi Doç. Dr. Kezban Çelik bu konuyu araştırdı. Araştırmanın tam adı; “İşsizlik Yok, İş Beğenmeme var!: Farklı Aktörlerin Gözünden Genç İşsizliği Nedenlerini Anlamak”.
İki akademisyen, “İşsizlik yok, iş beğenmemek var” cümlesinin doğruluğunu araştırmak için, hem işverenlerle hem de genç işsizlerle görüştü.
Araştırmada Samsun’da aralarında 120 işçi çalıştıran, ürettiğini ihraç eden fabrika sahibiyle de, 7-8 işçi çalıştıran işletme sahibi ile de görüşülmüş. Doç. Dr. Çelik, görüştükleri işverenlerin yüzde 90'ının KOBİ olduğunu, bunun da Türkiye ortalamasına denk geldiğini söylüyor. Genç işsiz tarafındaysa aralarında üniversite mezunlarının çoğunlukta olduğu 15-25 yaş aralığındaki 20 erkek ve 20 kadın işsizle derinlemesine mülakatlar yapılmış.
Araştırmayı gerçekleştiren isimlerden Doç. Dr. Kezban Çelik ile işverenler ve genç işsizlerle yaptıkları görüşmeden elde ettikleri sonuçları konuştuk.
“Eğitimli gençler daha işsiz”
Araştırmanızda ne öğrenmeyi hedeflemiştiniz?
Türkiye, 2000’li yılların başından bu yana her ülkenin tarihinde bir kere yaşayabileceği demografik geçişi yaşadı. Türkiye, bu demografik geçişini tamamladı, kentlileşti, eğitim oranları artmaya başladı. Büyük bir genç nüfusla karşı karşıya kaldı. Türkiye nüfusunun yüzde 16,4’ü, 15-24 yaş aralığında. Bu, Avrupa’nın en genç nüfusu demek. Eğer ülkeler, tarihlerinde bir kere yaşadıkları bu demografiyi iyi kullanabilirlerse, yani genç nüfusu üretken kılabilirlerse, ülke kalkınması için büyük bir fayda sağlayabilirler. Eğer bu fırsatı değerlendiremezseniz, bu kez bu nüfus sıkıntı olarak karşınıza çıkıyor. Bu nedenle genç işsizlik konusu, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye için de önemli bir konu. Türkiye’de iş piyasasında şöyle bir genel söylem var; “Gençler iş beğenmiyorlar, rahat iş tercih ediyorlar, masa başı iş istiyorlar.” Bunun kısmen gerçeklik payı var. İşsizliğe baktığımızda, eğitimli gençlerin daha fazla işsiz olduğunu görüyoruz. Ancak genç işsizliğin bu kadar yüksek olmasını, sadece gençlerin iş beğenmemesi ile açıklayamayız diye düşündük ve araştırmaya karar verdik. Burada sadece gençlerin bakış açısına bakmayalım; İşverenler ne düşünüyor, "Gençler iş beğenmiyor?" söylemi nasıl üretildi, bunun nedenlerine bakalım dedik.
İşveren: “Hemen ücret sorulmamalı, sebatkâr olunmalı”
Önce işveren cephesine bakarsak, işverenler nasıl bir genç çalışan istiyor?


İşverenler diyor ki; “Burada işin nasıl yapıldığını ben biliyorum, bu işi ben kurdum, yapabileceğimin sınırlarını da biliyorum. Benim istediğim çalışan, buranın belirlenmiş işinde, benimle birlikte, benim kadar, hatta benden daha fazla çalışmalı, sorumlu olmalı, hemen ilk planda ücret sormamalı, sebatkâr olmalı. Ben ne yaptım, düşük ücretle çalıştım, işi öğrendim, para mara demedim. Onlar da gelecekler kaç lira demeyecekler, hafta sonu demeyecekler.”
İşverenler çalışanların haklarını değil sorumluluklarını önceliyor, hatırlatıyor. “Hak ettiğine inanırsam, veririm zaten” diyor. İşverenler gençlerden ilk planda fedakâr olmalarını istiyor.


Bu taleplere gençlerin yaklaşımı nasıl?
Gençler bu talepleri, sessiz olma, modern köle olma, çok çalışma gibi tanımlıyorlar. Gençler, eğitimlerine uygun iş arıyorlar. Çünkü onlara, Türkiye’de toplumsal katmanları yukarıya doğru tırmanmanın kabul edilmiş birinci yolu olarak “Okuyun” denmiş. Yukarı tırmanmak için eğitimden başka yol yok. Onlar da aldıkları eğitime uygun işler istiyorlar.

   
Bu eğitimli olma hali, diploma işverenler için önem taşımıyor mu?
Hizmet sektörü işverenleri, "Tabii ki üniversiteli ile çalışmak isterim, ama illâ ki üniversiteli olsun diye bir talebim yok” diyor. “Hatta üniversite mezunu çok istemiyorum, çünkü gözü dışarıda oluyor, kolayca gidiyor” yaklaşımı da var. “Ben burayı benimseyecek, bu işyerini fırsat olarak görecek insanlarla çalışmak istiyorum” diyor. İşverenler, çok fazla zihinsel emek talep etmiyorlar. Bunun dışında mütevazı, çalışmaya hazır, çabuk yorulmayacak, işi öğrenmek isteyecek, gerektiğinde fazla mesai çalışması yapabilecek, güler yüzlü, iyi niyetli, güvenilir, sorumluluk sahibi çalışan arıyorlar. Özellikle hizmet sektöründe işverenler eğitim, diploma üzerinden değil kişilik özellikleri üzerinden çalışan tanımlaması yapıyor. Bizim duygusal emek dediğimiz, “Her zaman müşteri haklıdır” diyen, gülümseyen çalışan arıyorlar. Bunlar birinci derece arananlar. Bunlardan sonra, “Diplomaları, sertifikaları olursa iyi olur” diyorlar. Talepleri zihinsel emeğe değil, duygusal emeğe.
“Gençler yaratıcı, enerjik, yeniliklere açık olma özelliklerini kullanmak istiyorlar”


Eğitimli yani üniversite mezunları genç işsizlerin aradıkları ne?
Gençler, eğitimlerine uygun iş istiyorlar. “Ben ilkokuldan bu yana test çözerek geldim, uzun eğitim aldım, üniversiteye girdim, eğitimime uygun iş arıyorum, başka bir şey de bilmiyorum” diyorlar. Gençler eğitimleri dışındaki işlere de açıklar aslında, ama sözlerine genellikle “Bildiğiniz gibi değil” diye başlayıp “Çalışma saatleri çok uzun, günde 11-12 saat çalışıyorsunuz, asgari ücret bile iyi ücret sayılıyor, bazen onu da vermiyorlar, haftanın 6 günü çalışmamız isteniyor. Hatta tek izin gününü hafta içi  kullandırma eğilimi var” diyorlar. Gençler, eğitimlerine, diplomalarına uygun, daha masa başı, daha zihinsel becerilerini kullanabilecekleri işler talep ediyorlar. Daha aşağıya da gelmeye razılar ama çalışma koşullarının düzeltilmesi ile razılar. Öncelikle eğitimlilik hallerinin tanınmasını istiyorlar. Bu kadar kıymetsiz hale getirilmesine içerliyorlar. Çalışma dünyasına baktığımızda da bunu talep edecek sınırlı bir çalışma dünyası var. Gençler yaratıcı, enerjik, yeniliklere açık olma özelliklerini kullanmak istiyorlar ama bunu nerede kullanacaklarını bilmiyorlar. İşverenler, onların bu söylemleriyle aynı fikirde değil. İşveren onlara, "12-13 saat çalışır mısın? Bunu 1000 TL’ye yapar mısın?" diye soruyor.
Gençlerin hepsi kesinlikle KPSS’ye (Kamu Personeli Seçme Sınavı) hazırlanıyor. Onların istedikleri işe karşılık gelecek iş, devlet işi. Neden devlet işi? Parası, saygınlığı değil. Bunlar da önemli ancak daha fazla düzenli bir yaşam planlaması için istiyorlar. Geleceği öngörülebilir, resmi tatilleri var, az çok da alacağın belli. Gençler sadece rahat iş istemiyorlar, istikrarlı bir iş istiyorlar. Gençlik dönemlerini artık sonlandırmak, kendi hayatlarını kurmak istiyorlar. Babalarından dolmuş parası istemekten incindiklerini söylüyorlar. Aile desteğinin inciticiliğini yaşıyorlar.
“Stratejik bir karar vermek gerekiyor”
Bütün bu tablo bize ne söylüyor? Bilim insanı gözünden baktığınızda çözüm, çıkış nerede? Genç işsizler ve işverenlere arsındaki bu farklı yaklaşımlar, nerede, nasıl birleşir?
Türkiye iş piyasasının genel dinamiğini dikkate almadan eğitimli genç işsizliği analiz edebilmemiz çok kolay gözükmüyor. Bizim nasıl bir iş piyasamız var, neler üretiyoruz, bunun içerisinde bizim zihinsel emeğe ne kadar ihtiyacımız var? Bu soruların cevaplarını iyi vermemiz gerekiyor. Yoksa da yoktur.


Diplomalı insana ihtiyaç duyan, yaratıcılığa, inovasyona dayalı üretim yapan ne kadar işverenimiz var? Bunu bilmemiz gerekiyor. 8-10 kişi çalıştırıp, bu küresel dünyada kendini ayakta tutmaya çalışan bir işverenin üzerine yıkamayacağımız kadar önemli bir konu bu. Bu işletmelerin büyümeleri gelişmeleri gerekiyor ve böyle bir kaynakları yok. Bu işletmeler yaratıcı, yenilikçi insana ihtiyaç duymuyorlar. Eğitimli gençler de aldıkları eğitimin kıymeti olsun istiyorlar. Hemen belirteyim bu diploma enflasyonu sadece Türkiye’nin sorunu değil. Bu kavramın üreticisi Fransa’dır. Küresel olarak diplomaların getirisi düşüyor. Şimdi burada stratejik bir karar vermek gerekiyor. Bir yumurta tavuk ilişkisi durumu var. Acaba önce gerçekten eğitime yatırım yapıp, eğitimli iş gücü ile bir kalkınma mı? Sorgulayan, eleştiren bir eğitim sürecinden geçireceğiz ki onlar böyle bir piyasa yapacaklar. Doğru olan da bu, ama buna çok inanmak ve bunun üzerine yatırım yapmak gerekiyor. Diğeri de iş piyasasını, işverenleri desteklemek, onları büyütmeye onları güçlü kılmaya, bu alanda rekabet edecek hale getirmek. Pompa üreten bir fabrikaya araştırma, geliştirme desteği verilirse o da diplomalı mühendis istihdam eder. İş piyasasını destekleyerek oranın, zihinsel emeğe olan gereksiniminin artırmak mı? Yoksa bütün enerjimizi eğitime vererek dünyayı algılayan eğitimli iş gücü üretmek mi?


Sorunumuz fazla sayıda diploma olması ama iş dünyasının da bu kadar diplomalıya ihtiyacı yok. Ben böyle diye eğitimden vazgeçilmemesi gerektiğini de düşünüyorum. Bütün kalkınma göstergelerimiz eğitimle birlikte artıyor. Burası da ihmal edilmemeli. "Bizim bu kadar eğitimli iş gücüne ihtiyacımız yok, o zaman üniversiteleri azaltalım" bakışı da yanlış.


İki taraf da yapısal bir meseleyi bireysel açıklamalarla çözmeye çalışıyorlar. Bütün bunları, ne sadece gençlerin iş beğenmemesi ile ne de işverenlerin muazzam artmış beklentileri ile açıklayabiliriz. İki tarafın gerekçeleri de bireysel durum pozisyonlarını koydukları yer de yapısal aslında. İşveren diyor ki; “Bütün bu dünyanın içinde, ben ancak bu kadar yapabiliyorum onun için böylesine ihtiyacım var.” Genç de diyor ki; “Ben de böyle yapmak, böyle yaşamak istiyorum.” İki taraf da kendi pozisyonlarını gerekçelendirirken haklı ama suçlamada iki taraf da kolaycılığa kaçıyor. Genç, işvereni suçladığında buradan bir pay alamıyor, işveren de genci suçladığında buradan bir şey elde edemiyor.

İrfan Bozan-aljezeera

13 Aralık 2016 Salı

İŞÇİ ALIMINDA İKAMETGAH ŞARTI KALDIRILDI

İşçi alımlarında, ikametgah zorunluluğunu iptal eden Danıştay kararının detayı belli oldu.
Danıştay İDDK, bu şekildeki bir düzenlemeyi, çalışma özgürlüğünü sınırlayıcı nitelikte olduğu için iptal etmiş.

T.C. 
DANIŞTAY
İdari Dava Daireleri Kurulu

Esas No : 2013/4868 Karar No : 2015/3642
Özeti :Anayasa'nın 13'üncü maddesi uyarınca, çalışma özgürlüğüne yönelik sınırlamanın ancak yasayla yapılabileceği dikkate alındığında; kamu kurum ve kuruluşlarının sürekli ve geçici işçi ihtiyaçlarının öncelikle yerel düzeyde karşılanmasına ilişkin dava konusu yönetmelikte yer alan düzenlemeler ile bu düzenlemeler uyarınca davacının ikamet ettiği il haricinde başka bir il kapsamında verilen işçi alımı ilanına yapüğı başvurunun reddine ilişkin işlemin, ikamet edilen ilin sınırları dışında başka il ve ilçeler düzeyinde verilen iş ilanlarına başvuruya engel oluşturması nedeniyle, çalışma özgürlüğünü sınırlayıcı nitelikte olduğu hakkında.

TÜRK MİLLETİ ADINA
Hüküm veren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunca dosya incelendi, gereği görüşüldü:
Dava; Konya Bölge İdare Mahkemesinde 657 sayılı Kanun'un 4/C maddesi kapsamında geçici personel olarak görev yapan davacımn, Muğla YEAŞ Yeniköy Elektrik Üretim Ticaret A.Ş. Genel Müdürlüğüne elektrik teknisyeni olarak dört kişilik işçi alımına ilişkin duyuru üzerine Türkiye İş Kurumu Muğla İl Müdürlüğüne yaptığı başvurunun, ikamet adresinin bu ilan için uygun bulunmaması nedeniyle kabul edilmemesine ilişkin 01.10.2009 günlü, 730642 sayılı işlem ile bu işlemin dayanağı olan 09.08.2009 günlü, 27314 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak 01.09.2009 tarihinden itibaren yürürlüğe giren Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşçi Aknmasmda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik"in "Kurumdan İşçi Talebinde Bulunma" başlıklı 6. maddesi ile "İşçi Talebinin İlanı ve İş Başvurusu" başlıklı 9. maddesinin 2. fıkrasının iptali istemiyle açılmıştır.
Danıştay Onikinci Dairesi'nin 12.06.2013 günlü, E:2009/8346, K:2013/5103 sayılı kararıyla; kamu kurum ve kuruluşlarının işçi ihtiyaçlarının yerel düzeyde karşılanmasına öncelik verilmesinin, o bölgede yaşayan kişilerin öncelikle işe yerleştirilmesini ve işçinin yakın çevresinde bulunan bir işe yerleşme imkam bulunmakta iken, daha uzak yerlerde istihdam edilmesinin yaratacağı sıkıntıların önüne geçilmesini sağlayacak nitelikte olduğu, aksi uygulama yapılması halinde ikamet ettiği ilden ve ilçeden uzakta istihdam edilecek işçilerin, ilerleyen süreçte naklen atama, geçici görevlendirme gibi taleplerde bulunabileceği, bu durumun da hizmetin etkin ve verimli bir şekilde yerine getirilmesini engelleyebileceği, yerel düzeyde taleplerin karşılanamaması halinde ulusal düzeyde ilana çıkılabileceği, davacımn ulusal düzeyde verilen ilana veya ikamet ettiği ilde verilen işçi alımı ilanlarına başvuruda bulunabileceği de dikkate alındığında, söz konusu düzenlemelerin eşitlik ilkesini ihlal edici bir yönünün de bulunmadığı, tüm bu hususlar birlikte değerlendirildiğinde, dava konusu Yönetmelik hükümlerinde ve bu hükümler dayanak alınarak davacının ikamet ettiği il haricinde başka bir il kapsamında verilen işçi alımı ilanına yaptığı başvurunun reddine ilişkin işlemde hukuka aykırılık görülmediği gerekçesiyle davanın reddine karar verilmiştir.
Davacı, anılan karann temyizen incelenerek bozulmasını istemektedir.
Dava konusu 09.08.2009 günlü, 27314 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak 01.09.2009 tarihinden itibaren yürürlüğe giren "Kamu Kurum ve Kuruluşlarına İşçi Alınmasında Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik" in 6'ncı maddesinde; "(1) Kamu kurum ve kuruluşları işçi ihtiyaçlarım, iş kolu, meslek pozisyonu, öğrenim, iş tecrübesi, ücret, sosyal yardımlar gibi ayrıntılarla yazılı veya elektronik ortamda işçinin çalıştırılacağı işyerinin bulunduğu yerdeki Kurum il veya şube müdürlüğünden talep etmek ve 8'inci madde hükümleri saklı kalmak üzere Kurum il veya şube müdürlüğü tarafından gönderilenler arasından karşılamak zorundadır.
(2) Kurum il veya şube müdürlüğü tarafından yapılan inceleme sonucunda uygun olmadığına karar verilen talepler, noksanlıkları giderilmek veya düzeltilmek üzere iade edilir.
(3) Kamu kurum ve kuruluşları sürekli işçi taleplerini il düzeyinde, geçici işçi taleplerini ise il veya ilçe düzeyinde verirler.
(4) Ancak, 2'nci maddenin ikinci fıkrasının (d) bendi saklı kalmak kaydıyla, sürekli işçi olarak istihdam edilecek müfettiş, kontrolör, denetmen, denetçi ve uzmanların yardımcı ve stajyerleri ile mühendis, aktüer ve hukuk müşaviri talepleri, işçinin istihdam edileceği ilin potansiyeli göz önünde bulundurularak, ulusal düzeyde de verilebilir.
(5) Kamu kurum ve kuruluşlarının il düzeyinde verilen sürekli veya geçici işçi taleplerinin karşılanamaması halinde ulusal düzeyde; ilçe düzeyinde verilen geçici işçi taleplerinin karşılanamaması halinde, önce il düzeyinde sonra ulusal düzeyde karşılanması yoluna gidilir" kuralına, 9. maddesinin 2. fıkrasında ise; "Talebin ilanından itibaren, adaylara en az on günlük başvuru süresi tanınır. Kamu kurum ve kuruluşlarının işgücü taleplerine yapılan başvurularda kişilerin Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sisteminde kayıtlı olan adresleri dikkate alınır" kuralına yer verilerek; kamu kurum ve kuruluşlarının sürekli ve geçici işçi ihtiyaçlarının öncelikle yerel düzeyde karşılanması yolunda düzenleme yapılmıştır.
Anayasa'nın "Çalışma ve sözleşme hürriyeti" başlıklı 48. maddesinde, "Herkes dilediği alanda çalışma ve sözleşme hürriyetlerine sahiptir..." denilmek suretiyle çalışma özgürlüğü güvenceye bağlanmıştır. Çalışma özgürlüğü, kişinin çalışıp çalışmama, çalışacağı işi ve yeri seçme ve çalıştığı işten ayrılma özgürlüğünü kapsamaktadır.
Anayasa'nın 48'inci maddesinde, çalışma özgürlüğü için herhangi bir sınırlama nedeni öngörülmemiş olmakla birlikte, bunun hiçbir şekilde sınırlandırılması mümkün olmayan mutlak bir hak olduğu söylenemez.
Anayasa Mahkemesi kararlarında, özel sınırlama nedeni öngörülmemiş özgürlüklerin de o özgürlüğün doğasından kaynaklanan bazı sınırlarının bulunduğu; ayrıca, Anayasa'nın başka maddelerinde yer alan hak ve özgürlükler ile Devlete yüklenen ödevlerin özel sınırlama sebebi gösterilmemiş hak ve özgürlüklere sınır teşkil edebileceği kabul edilmektedir. Bu bağlamda, bu hakkın Anayasa'da düzenlenen diğer hak ve özgürlükler veya Devlete yüklenen ödevlerle çatışması durumunda da sınırlandırılabilmesi mümkündür. Bununla birlikte Anayasa'nın 13'üncü maddesi uyarınca çalışma hakkına yönelik sınırlamalar ancak yasayla yapılabilir.
Olayda ise, dava konusu Yönetmelik hükümlerinin, davacının ikamet ettiği ilin sınırları dışında başka il ve ilçeler düzeyinde verilen iş ilanlarına başvurusuna engel teşkil ettiği, bu kapsamda anılan hükümlerin davacının çalışma özgürlüğünü sınırlayıcı nitelikte olduğu sonucuna varılmıştır.
Bu nedenle, dava konusu Yönetmelik hükümlerinde ve bu hükümlere dayanılarak tesis edilen dava konusu idare işleminde hukuka uyarlık bulunmamaktadır.
Açıklanan nedenlerle, davacının temyiz isteminin kabulüne, Danıştay Onikinci Dairesi' nin 12.06.2013 günlü, E:2009/8346,
K:2013/5103 sayılı kararının bozulmasına, kararın tebliğ tarihini izleyen 15 (onbeş) gün içinde karar düzeltme yolu açık olmak üzere, 21.10.2015 tarihinde oyçokluğuyla karar verildi.
KARŞI OY
Temyiz edilen kararla ilgili dosyanın incelenmesinden; Danıştay Onikinci Dairesince verilen 12.06.2013 günlü, E:2009/8346, K2013/5103 sayılı kararın usul ve hukuka uygun bulunduğu, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenlerinin kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte olmadığı anlaşıldığından, temyiz isteminin reddi ile temyize konu kararın onanması gerektiği oyuyla, karara katılmıyoruz  www.
memurlar.net