19 Temmuz 2016 Salı

Boş ve dolu kadroya vekalet ücretleri

Memur kadrolarına vekalet durumunda, vekalet aylığı ile 375 sayılı KHK ek 9. maddesi ve 2006/10344 sayılı bakanlar kurulu kararına istinaden vekalet ettirilen göreve bağlı olarak oluşacak fark vekalet ettirilen memura ödenir.
161 Seri Nolu tebliğde, hangi vekalet durumlarında ek ödemenin artacağı, hangilerinde ek ödemenin artmayacağı net olarak açıklanmıştır.
Ek ödeme farkı alınabilecek vekaletler
- Kurumlarınca bir kadroya kurum içinden veya kurum dışından vekalet ettirilenlere,
- vekaletin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine istinaden yapılmış ve bu hususun onayda belirtilmiş olması,
- vekalet görevinin Bakanlar Kurulu kararı veya müşterek karar ile atama yapılması gereken kadrolar için ilgili bakan, diğer kadrolar için asili atamaya yetkili amir tarafından verilmesi,
- vekalet eden personelin asaleten atanmada aranan tüm şartları (asaleten atanmada sınav şartı aranılan kadrolar için bu sınavlara girebilme hakkının elde edilmiş olması dahil) taşıması kaydıyla,
vekalet ettikleri kadro için öngörülen ek ödemenin asli kadroları için öngörülen ek ödemeden fazla olması halinde, aradaki fark, vekalet görevine başlanıldığı tarihten itibaren ve bu görev fiilen yapıldığı sürece ödenecektir.
Dolu kadroya vekalet halinde, ek ödeme farkı alınamayacak
Ancak mehil müddeti, yıllık izin, mazeret izni, hastalık ve refakat izni, geçici görev, vekalet, görevden uzaklaştırma, hizmet içi eğitim, seminer ve kurs nedenleriyle görevlerinden ayrılanlara vekalet edenler ile ek 9 uncu maddenin beşinci fıkrasında öngörülen tüm şartları bir arada taşımadıkları için tedviren görevlendirildikleri kabul edilecek olanlara ek ödeme farkı ödenmeyecektir.
Örnek:
Şef kadrosunda bulunan ve 1 inci dereceden aylık alan bir memurun boş şube müdürü kadrosuna vekaleten atanması halinde ilgiliye vekalet nedeniyle yapılacak ek ödeme farkı aşağıdaki şekilde hesaplanacaktır.
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (T) sayılı cetvelde, 1 inci dereceden aylık alan şef için %115 ve şube müdürü için %170 oranında ek ödeme yapılması öngörülmüştür.
Ek Ödeme Oranı (%)
Brüt Ek Ödeme (TL)
Damga Vergisi (TL)
Net Tutar (TL)
Şef (Asli kadro)
115
9500x0,073837
x1,15 = 806,67
806,67x0,0066 = 5,32
801,35
Şube müdürü ( Vekalet edilen kadro)
170
9500x0,073837x1,70 = 1.192,47
1.192,47x0,0066 = 7,87
1.184,60
Fark ödemesi
Vekalet edilen kadro ek ödeme tutarı - Asli kadro ek ödeme tutan 1.184,60 - 801,35
383,25
İlgili personele, asli kadrosu için hesaplanan 699,58 TL net ek ödemeye ilave olarak ayrıca vekaleten atandığı şube müdürü kadrosu için 383,25 TL net ek ödeme farkı, vekalet görevinin fiilen yapılmasını müteakip ödenecektir. Ancak, vekalet nedeniyle bu ödemenin yapılabilmesi için vekalet eden personelin, yukarıda yer verilen şartları taşıması gerekmektedir.
Teknik personelin Şube Müdürlüğüne vekalet etmesinde ise Özel hizmet tazminatınında Şube müdürünün özel hizmet tazminat oranına( % 155) göre farkının vekalet edene ödenmesi gerekir.
*Teknik personelin özel hizmet tazminat ödeme oranının Şube Müdürlüğü kadrosunun özel hizmet tazminat oranından yüksek olması durumunda özel hizmet tazminatı yönünden vekaletten doğan bir fark ödenmeyeceği gibi herhangi bir kesintide yapılmamalıdır.
Örneğin asli kadrosu 1. derece olan teknik hizmetler sınıfı bir mühendisin özel hizmet tazminat oranı % 160 tır. Ek ödeme oranı ise % 150 dir.
86. maddeye göre vekalet ettirildiği şube müdürlüğü kadrosunun özel hizmet tazminat oranı % 155 ek ödeme oranı ise % 170 tir.
Bu durumda Şube müdürlüğüne vekalet eden 1. derecedeki mühendisin özel hizmet tazminatı % 160 tan ek ödemesi ise % 170 ten ödenmelidir.
özel hizmet tazminatını düzenleyen 2006 yılı tarihli bakanlar kurulu kararı ve 666 sayılı KHK ile değişik 375 sayılı KHK da vekalet durumunda asli kadronun tazminatlarından vekalet edilen kadronun tazminatlarının fazla olması durumunda aradaki farkın damga vergisi hariç bir kesintiye tabi tutulmadan ödenmesi hüküm altına alınmıştır. Hiç bir durumda eksiltmeye yönelik hüküm bulunmamaktadır.
Ayrıca 657 sayılı kanunun 86 ve 175. maddeleri kapsamında dolu veya boş kadroya vekalet ettirilenlere vekalet aylığı ödenmelidir.
657 sayılı Kanunun 86. maddesi :
" Memurların kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine kurum içinden veya diğer kurumlardan veya açıktan vekil atanabilir.
Bir görevin memurlar eliyle vekaleten yürütülmesi halinde aylıksız vekalet asıldır.
Ancak, ilkokul öğretmenliği (Yaz tatili hariç), tabiplik, diş tabipliği, eczacılık, köy ve beldelerdeki ebelik ve hemşirelik, mühendis ve mimarlık, veterinerlik, vaizlik, Kur'an kursu öğreticiliği, imam-hatiplik ve müezzin-kayyımlığa ait boş kadrolara Maliye Bakanlığının izni (mahalli idarelerde izin şartı aranmaz) ile, açıktan vekil atanabilir. 
Aynı kurumdan birinci fıkrada sayılan ayrılmalar dolayısiyle atanan vekil memurlara vekalet görevinin 3 aydan fazla devam eden süresi için, kurum dışından veya açıktan atananlarla kurum içinden ilkokul öğretmenliğine atanan öğretmenler ile veznedarlık görevine atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren vekalet aylığı ödenir.;
Açıktan vekil olarak atananlara, bir yılda yirmi günü geçmemek üzere çalıştıkları her ay için iki gün yıllık izin verilir. Bu iznin kullanımında, bir sonraki yıla devredilme hali dışında Devlet memurları için öngörülen hükümler uygulanır."
Anayasa Mahkemesinin iptal kararı
Anayasa Mahkemesi, 2012/11 Esas Noluı dosyayı görüşürken, yukarıda kırmızı renk ile gösterilen "birinci fıkrada sayılanlar" ibaresinin iptaline karar vermiştir. Ve bu karar 13.10.2012 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Anayasa Mahkemesinin iptal kararı öncesinde, sadece dolu kadroya (yani kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle boş olan kadrolara vekalet edilmesi) vekalet halinde, 3 aydan sonrası için vekalet aylığı alınabilmekteydi. Ancak "birinci fıkrada sayılan" ibaresi iptal edildiği için boş kadroya vekalet halinde de 13.10.2012 tarihinden itibaren vekalet ücreti alınabilmektedir.
VEKALET AYLIĞININ HESABI
Bir göreve vekaleten atanan memurlara vekalet edilen görevin kadro derecesinin birinci kademesinin üçte biri ödenmektedir. Bu çerçevede vekalet aylığının rakamsal tutarı:
Aylık= (Gösterge + Varsa Ek Gösterge) x Katsayı /3
***Zam ve tazminat kararnamesine göre boş kadroya vekalet edenlere zam ve tazminat farkı verilmektedir. 
***Dolu kadroya vekalet edenlere ise verilmemektedir.
 
memuruz.biz

18 Temmuz 2016 Pazartesi

Memurların yıllık izinleri iptal edildi


Resmi Gazete'de yer alan Başbakanlık genelgesine göre, memurların izinleri kaldırıldı. Genelgeye göre, izinde olan memurların da geri dönmeleri gerekiyor.

Konu ile ilgili genelgede şöyle denildi: Tüm kamu çalışanlarının ikinci bir emre kadar yıllık izinleri kaldırılmıştır. Söz konusu kamu çalışanlarından halen izinde bulunanlar en kısa sürede görevleri başına döneceklerdir" denildi.

Kamuda 2 milyon 489 bin 668'i memur, 278 bin 88'i işçi ve 571 bin 330'u diğer statülerde olmak üzere toplam 3 milyon 339 bin 86 kişi istihdam ediliyor.



Kamu görevlilerinin yurt dışına çıkışları durduruldu

Darbe girişiminin ardından yurt dışına çıkışlara sınırlama getirildi. NTV'nin haberine göre, kamu görevlilerinin yurt dışına çıkışları durduruldu. Ayrıca yurt dışına çıkışlarda SGK bildirimi zorunluluğu ile yeşil pasaportlulara kurumlarından belge getirme zorunluluğu getirildi.



Yıllık izinleri iptal eden Genelge metni şu şekildedir:

"Başbakanlıktan:
Konu : Yıllık İzinlerin Kaldırılması
GENELGE
2016/16
Tüm kamu çalışanlarının ikinci bir emre kadar yıllık izinleri kaldırılmıştır.
Söz konusu kamu çalışanlarından halen izinde bulunanlar en kısa sürede görevleri başına döneceklerdir.
Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Binali YILDIRIM
Başbakan"
657'NİN İLGİLİ MADDELERİ
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 23. maddesi: "Devlet memurları, bu kanunda gösterilen süre ve şartlarla izin hakkına sahiptirler."
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 102. maddesi: "Devlet memurlarının yıllık izin süresi, hizmeti 1 yıldan on yıla kadar (on yıl dahil) olanlar için 20 gün, hizmeti on yıldan fazla olanlar için 30 gündür. Zorunlu hallerde bu sürelere gidiş ve dönüş için en çok ikişer gün eklenebilir." 
657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 103. maddesi: "Yıllık izinler, amirin uygun bulacağı zamanlarda, toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım kullanılabilir. Birbirini izleyen iki yılın izni bir arada verilebilir. Cari yıl ile bir önceki yıl hariç, önceki yıllara ait kullanılmayan izin hakları düşer.
Öğretmenler yaz tatili ile dinlenme tatillerinde izinli sayılırlar. Bunlara, hastalık ve diğer mazeret izinleri dışında, ayrıca yıllık izin verilmez.
Hizmetleri sırasında radyoaktif ışınlarla çalışan personele, her yıl yıllık izinlerine ilaveten bir aylık sağlık izni verilir."
MEMURLAR.NET AÇIKLAMALARI: GENELGE NELERİ KAPSAR, NELERİ KAPSAMAZ?
1- Genelge ile alınan tüm yıllık izinler iptal edilmiştir.
2- Yıllık iznin bir sebebe binaen alınmış olması fark etmemektedir.
3- 657 sayılı Kanunun 104 üncü maddesi çerçevesinde alınmış olan evlilik, ölüm, analık izni veya 105 inci madde çerçevesinde alınan refakat izni ve 108 inci madde çerçevesinde alınan aylıksız iznin iptali söz konusu değildir.
4- Genelge, görevlendirmeyle görev mahalli dışında olanları kapsamamaktadır. Genelgenin, değişik mevzuat çerçevesinde görevlere bağlı olarak izin verilen personeli de kapsamadığı düşünülmektedir.
5- Yıllık izinlerini yurt dışında geçiren kamu personeline yönelik bir istisna genelgede bulunmamaktadır. Yıllık izinlerini yurtdışında geçiren personelin de en kısa sürede görevlerine dönmeleri gerekmektedir.
6- Memurlar.net olarak, Genelgenin öğretmenleri kapsamadığını düşünüyoruz. Öğretmenlerin görevleri başına dönmesini gerektiren bir durum da bulunmamaktadır, zira okullar kapalıdır. Diğer taraftan, diğer memurların izinleri atamaya yetkili amirlerin veya yetki verdikleri kişilerin uygun görmesiyle verilmekteyken, öğretmenlerin yıllık izinleri kanunla verilmektedir. MEB, güvenlik veya bilmediğimiz başka bir gerekçeyle, yıllık izinde olan öğretmenlerin görevlerine dönmelerini istiyorsa, bu konuda bir açıklama yapması yerinde olacaktır.
7- Diğer taraftan, yaşanan olağanüstü durumdan kurtulmak için belli başlı kurumlarda izinlerin tamamen iptal edilmesi, diğer kurumlarda da personeli izinden ihtiyaca göre çağırmak şeklinde, idarelere yetkilendirilmesi yapılsa idi daha iyi olabilirdi. Hizmetin gereği olarak bazı personelin görevinin başında olmaması daha iyi olabilirdi. Bir çok memurun parasını ödeyerek otellerde kaldığı, uçak biletini aldığı düşünüldüğünde, bu derece geniş çaplı bir düzenlemenin gözden geçirilmesinde yarar vardır diye düşünüyoruz.

SORU- CEVAPLAR
Soru: Akademik personeli, öğretim görevlilerini kapsıyor mu peki?
Evet kapsıyor. Zira Genelgede memur değil kamu çalışanları demektedir.

Soru: Engelli personelin durumu nedir?
Engelli personelle ilgili Genelgede bir istisna yer almamaktadır.

Soru: 399'a göre çalışanların durumu ne acaba? Örneğin PTT çalışanlarını kapsıyor mu?
Evet kapsıyor. Zira Genelgede memur değil kamu çalışanları demektedir.

Soru: Genelge şua izninde olanları kapsar mı?
657'nin 103. maddesinde "Hizmetleri sırasında radyoaktif ışınlarla çalışan personele, her yıl yıllık izinlerine ilaveten bir aylık sağlık izni verilir." denilmektedir. Genelgenin şua izinlerini de kapsadığını düşünüyoruz. Ancak bu konuda Sağlık Bakanlığının bir açıklama yapması uygun olacaktır.

Soru: Sağlık raporu olanların durumu ne olacak?
Genelge, sağlık raporlarına binaen verilen hastalık izinlerini kapsamamaktadır. Dolaysıyla sağlık raporu olanların işe dönmesi gibi bir durum söz konusu değildir.

Soru: Dedem Kahramanmaraş'ta vefat etti. Ben Ankara'dayım. Amir bana mazeret izni verse Genelge'ye aykırı olur mu?
Genelge mazeret izinlerini kapsamamaktadır. Dolaysıyla tarafınıza mazeret izni verilirse, mazeret iznini kullanabilirsiniz.

Soru: Genelge kamudaki işçilerin yıllık izinlerini kapsıyor mu?
Evet kapsıyor. Zira Genelgede memur değil kamu çalışanları demektedir.


memurlar.net

Danışmanlar Mesleki Yeterlilik Belgesinin Önemini Anlatacak

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğunu ülke genelinde işverenlere, çalışanlara ve iş arayanlara 3 bin 707 İş ve Meslek Danışmanıyla anlatacak.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın ilgili kuruluşları Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Eğitim ve Araştırma Merkezi (ÇASGEM) arasında iş ve meslek danışmanlarına eğitim verilmesi yönünde işbirliği protokolü imzalandı.
Protokol kapsamında, İŞKUR bünyesinde taşra teşkilatında görev yapan 3 bin 707 iş ve meslek danışmanına, Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu, işverenlerin maruz kalacakları cezalar, Mesleki Yeterlilik Belgeli çalışanları istihdam eden işverenlerin yararlanabilecekleri teşvikler ile çalışanların elde edecekleri kazanımlar Mesleki Yeterlilik Kurumu uzmanlarınca ÇASGEM’de düzenlenen eğitimlerde anlatılacak.
Eğitim sonrasında 3707 İş ve Meslek Danışmanı, İŞKUR’un İş arayan ve İşveren Danışmanlığı hizmetleri kapsamında gerçekleştirilecek olan işyeri ziyaretleri, işveren ve iş arayan görüşmeleri sırasında Mesleki Yeterlilik Belgesi zorunluluğu, cezai müeyyideler, belge sahibi olan çalışanların kazanımları ve işverenlere yönelik teşvikler ile ilgili de bilgi verecek.
 

İşsizleri ‘devşirme programcı’ yapalım


Belli bir eğitimi almış kişileri bilişim sektöründe yetiştirebileceklerini belirten TBD Başkanı Tabak, "Diplomalı işsizlerimizi devşirme programcı yapabiliriz" dedi

Türkiye Bilişim Derneği’nden (TBD) istihdama yönelik farklı bir proje önerisi geldi. TBD Başkanı İlker Tabak diplomalı işsizleri devşirme programcı yapabileceklerini söyledi. Belli bir eğitimi almış kişileri bilişim sektöründe yetiştirebileceklerini dile getiren TBD Başkanı Tabak, “Diplomalı işsizlerimizi devşirme programcı yapabiliriz. Sayısal tabanlı üniversite mezunu işsizler, iş bulmak için programlama (kodlama) öğrenebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı, belediyeler, üniversitelerle iş birliği ile bunu yapabiliriz. Mesela yazın okullar boş oluyor. Üç ay gibi kısa bir sürede bu eğitimleri tamamlayabiliriz. Bir mühendislik eğitimi değil tabii ki buradaki bir farkındalık eğitimi. Gerisi yine kişiye kalmış bir şey. ‘Eğitimleri kim verecek?’ derseniz 12 bin üyemiz var ve eğitim gönüllüleri bulmak bizim için o kadar zor olmayacaktır. Sektörde iş arayanlar olduğu kadar çalışacak eleman arayan yerler de var” dedi.

SANAL BAKANLAR KURULU YAPILSIN 


Yeni dönemde bir şansları olduğunu belirten Tabak, “Bilişimi bilen, konuya hakim, derneğimizi tanıyan, açılışlarımıza gelen ve bilişim gündemini yakından takip eden bir Başbakanımız var. ‘Alın teri yerine akıl teri’ diyen, ‘tüketici olmayalım, üretici olalım’ diyen bir Başbakan. Örnek olacak uygulamalarla ‘bürokrasinin de ufkunu açar’ diye düşünüyoruz. Başbakanımızdan ‘Sanal Bakanlar Kurulu’ yapmasını ve Bakanlar Kurulu Kararlarını’ elektronik imza ile imzalamasını bekliyoruz” diye konuştu. Terörden işsizliğe kadar bir çok sorunun çözümünün teknolojide olduğunu anlatan Tabak, "Girişimler ve atılımlar teknoloji ile olursa büyüme oranları daha yüksek olur. Türkiye olarak ilk on büyük ekonomi içerisinde yer almamız için bilişim teknolojisi gelecek dönem stratejimizin ayrılmaz bir parçası olmalı” ifadesini kullandı.http://app.winwords.adhood.com/adtextapierror?inventory=166804&rnd=5347140&errorid=1


Siber terimler Türkçe olacak 

Dernek olarak tüm dünyada geçerli ‘Bilgisayar Okur Yazar Belgesi’nin Türkiye temsilcisi olduklarını söyleyen Tabak, “Bilgisayarın verimli kullanılmamasından dolayı Avrupa’da yüzde 8 verim kaybı olduğu hesaplandı. Türkiye’de bu rakam belki yüzde 48’e denk gelebilir. Basit Office programlarını bilmemek bile iş gücü kaybına yol açar. Bir saatte bitirilecek işler birkaç saate uzar ve iş arkadaşlarınızın zamanını çalarsınız” dedi. Tabak ayrıca BTK ile yaptıkları çalışma ile siber güvenlik terimleri sözlüğünü yaptıklarını, artık terimlerin Türkçe olacağını söyledi. 

 

turkiyegazetesi.com.tr

Anayasal Düzene Karşı Suç İşleyen Memurların Durumu

 
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre, işledikleri bazı suçlardan dolayı hapis cezası alanlar ile kasten işledikleri suçlardan dolayı 1 yıl veya daha uzun süreli hapis cezası alanlar Devlet memuru olamıyor.
 
Devlet Memurları Kanununun memurluğa atanacaklarda aranan genel şartları düzenleyen 48/A maddesinde, bazı suçlar nedeniyle ya da belli sürelerle alınmış hapis cezalarının memuriyete girmeye engel olacağı düzenlenmiştir.
Ayrıca, Kanunun 98 inci maddesinde ise; memurluğa alınma şartlarından her hangi birini taşımadığı sonradan anlaşılan veya memuriyetleri sırasında bu şartlardan her hangi birini kaybedenlerin memurluğunun sona ereceği hususu düzenlenmiştir.
Devletin güvenliğine karşı işlenen suçlar ile anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı işlenen suçların memuriyete etkisi
657 sayılı Kanunda yer alan düzenlemelerde, memuriyete girmeye ve memur olarak kalmaya engel suçlar arasında; “Devletin güvenliğine karşı işlenen suçlar”, “anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı işlenen suçlar”a da yer verilmiştir.
Kanundaki düzenlemeye göre, Devletin güvenliğine karşı işlenen suçlar veya anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı işlenen suçlar nedeniyle hapis cezası almak, memuriyete girmeye ve memur olarak kalmaya engeldir.
Öte yandan, memuriyete giriş ve memuriyette kalış bakımından değerlendirme yapılırken;
-Bu suçlardan dolayı verilen hapis cezasının süresinin ne kadar olduğuna bakılmaz.
-Bu suçlardan dolayı hapis cezası alanların, söz konusu suçları kasten işleyip işlemediklerine bakılmaz.
-Bu suçlardan dolayı hapis cezası alanların, cezalarının sonradan affedilmiş olup olmadığına bakılmaz.
-Bu suçlarla ilgili olarak verilen mahkeme kararlarında, verilen mahkûmiyete ilişkin cezanın uygulanmasının tecil edilmiş (ertelenmiş) olup olmadığına bakılmaz.
-Bu suçlarla ilgili olarak verilen mahkeme kararlarında, hükmün açıklanmasının geriye bırakıldığına dair bir hüküm yer almış olması halinde, bu durumda bir mahkûmiyet hükmünün varlığından söz edilemeyeceğinden, bu mahkumiyet kararı memurluğa girmeye ve memur kalmaya engel sayılmaz.
Söz konusu suçlardan hüküm giyenlerin durumu
“Devletin güvenliğine karşı” veya “anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı” işledikleri bir suçtan dolayı haklarında mahkumiyet kararı (hükmün açıklanması geri bırakılmayanlar) verilenlerden;
**Memuriyette bulunmayanlar, 657 sayılı Kanunun 48/A/5 maddesi Devlet memuriyetine hiçbir şekilde giremezler.
**Memuriyette bulunanların memuriyeti, 657 sayılı Kanunun 98/b maddesi uyarınca sona erer. Memuriyeti bu şekilde sone erenler, Kanunun 48/A/5 maddesi uyarınca bir daha Devlet memuriyetine giremezler.
 
 
memurunyeri.com
 

15 Temmuz 2016 Cuma

Gençlerin işe bakışı: “Ne iş olsa yaparım”

Türkiye’de 18 ilde yapılan araştırmaya göre, gençlerin iş seçimi için bir kriteri yok. Araştırmaya katılanların yüzde 38.9’u “Ne iş olsa yaparım” diyor.
Türkiye çapında 18 ilde 18 yaş ve üzeri 1.514 kişi ile yüz yüze olarak nisan ayında yapılan araştırmaya göre, lise ve üniversite öğrencisi gençlerin yüzde 38.9’u iş seçiminde kriteri olmadığını belirterek, “fark etmez” dedi. Uluslararası Antalya Üniversitesi tarafından araştırma şirketi TNS ortaklığıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, 18-34 yaş arasındaki gençlerin yüzde 31’i çalışırken yüksek lisans eğitimine devam etmek istiyor, yüzde 25’i ise “mezun olduktan sonra henüz ne yapacağını bilmediğini, henüz düşünmediğini” ifade etti. Gençler arasında en popüler mesleğin de sorulduğu araştırmada; yüzde 16 ile mühendislik en gözde meslek oldu.
 

 
İŞ SEÇİMİNDE KRİTER ARANMIYOR
Araştırmaya göre; lise ve üniversite öğrencisi gençlerin yüzde 38.9’u departman/bölüm ya da şirket ayırt etmeden iş seçimi yapacaklarını belirtti. İşyeri seçiminde önemli olan faktörler sorulduğunda yüzde 25’i şirket ismi, yüzde 20’si bölüm/departman, yüzde 17’si sektör yanıtını verdi. 18-24 yaş gençlerin yüzde 20’si “Sektörüne göre çalışacağım yeri seçerim” derken, bu oranın 25-34 yaş arası gençlerde yüzde 4’e düştüğü gözlemlendi. Ayrıca 25-34 yaş gençlerin yüzde 53.4’ü “Kriter önemli değil” demeleriyle dikkat çekti. İş seçiminde kriter aramayanların oranı, lise mezunu gençlerde yüzde 40.7, üniversite mezunlarında ise yüzde 29.4 oldu. Kırsal kesimdeki gençlerin yüzde 64.5’i “Yeter ki iş olsun” dedi.
GENÇLERİN GÖZDE MESLEĞİ MÜHENDİSLİK
18-34 yaş arası gençler arasında son yılların en popüler mesleği yüzde 16 ile mühendislik oldu. Bunu yüzde 15.4 ile doktorluk, yüzde 8.4 ile avukatlık, yüzde 8.3 ile öğretmenlik takip etti. Tüm yaş gruplarında ise Türkiye’nin gözde mesleği yüzde 17 ile doktorluk olarak belirtildi. Onu takip edenler ise sırasıyla şöyle: Yüzde 14.4 mühendislik, yüzde 8.9 avukatlık, yüzde 7.2 öğretmenlik ve yüzde 4.4 bankacılık. Ege bölgesi için en gözde meslek yüzde 25.6 ile avukatlık, Doğu Anadolu Bölgesi’nin en gözde mesleği ise 26.4’lük bir oranla doktorluk oldu.
GENÇLER EĞİTİME DEVAM ETMEK İSTİYOR
Araştırma kapsamında görüşülen lise ve üniversite öğrencilerinin yaklaşık 3’te 1’i, hem çalışıp hem yüksek lisans yapacağını belirtiyor. Gençlerin yüzde 31’i çalışırken yüksek lisans eğitimine devam etmek istediğini belirtirken, yüzde 24.9’u henüz ne yapacağını bilmiyor, yüzde 24.3’ü ise bir şirkette çalışmak istiyor. Kırsal kesimde yüksek lisans yaparken çalışmak isteyenlerin oranı yüzde 55.7 iken bu oran kentte yüzde 25.5’e düşüyor.
 

Türkiye'de memurların yaşadığı 19 zor şey

Memurluk rahat diyorlar, seninki de iş mi diyorlar, hep bir hor görme çabasına giriyorlar ama biz memurların zorluklarına kulak asmıyorlar. İşte Türkiye'de Memur Olmanın 19 Zorluğu.. 
Memurluk rahat diyorlar, seninki de iş mi diyorlar, hep bir hor görme çabasına giriyorlar ama biz memurların zorluklarına kulak asmıyorlar...
 
 
Yani davulun sesi uzaktakilere biraz hoş geliyor... İşte; "Türkiye'de Memur Olmanın 19 Zorluğu"... 
1.      Herkesin sandığı gibi öyle kolay gelmemiştir bu memuriyet. KPSS'de hatırı sayılır bir puan yapmak için aylarca ter dökmen gerekmiştir. Birçok kişi o sınava girer ama gerçekten emek verenler bir yere yerleşirler... 
2.      Hatta üniversiteden sonra herkes tatil yaparken; 1 puan daha yüksek almak için sen hala ders çalışmak zorunda kalmışsındır. 
3.     Memur olmanın zorluklarını memur çocuğu olanlar daha iyi bilirler aslında. O günlerden aşinadırlar dışarıdan zengin görünüp kendi içlerinde aza tamah etmeye. 
4.      Garanti bir işin olsun, çalışma saatlerin belirli olsun diye biraz da ailenin zoruyla memur olursun. 
5.     Bu işi gerçekten isteyip istemediğin bile önemli değildir aslında. Çünkü zorunlulukların vardır. 
6.     Giyeceklerin sınırlıdır, Öyle kafana göre giyinemezsin işe giderken. Yönetmeliğe uymak zorundasındır. Senin nasıl biri olduğun umurlarında değildir.  Tek tip görünmem gerekir. Top sakal bile bırakamazsın, ya da biraz makyaj yapamazsın. 
7.     Hele yazın sıcağında o takımı giymek, işe seni boğan kravatla gitmek işkenceden beterdir. 
8.     Öyle özel sektörde çalışan arkadaşların gibi maaşını ikiye katlayan, binlerce liralık zamlar alamazsın. Alacağın zam bellidir. 50 lirayı 100 lirayı geçmez hiçbir zaman. 
9.     Bazen de yapılan zamlar yüzünden cebindeki paraya da el konulabilir. Aldığın maaştan kesinti yapılabilir. Kaşıkla verenler kepçeyle alırlar. Zam yaptım deyip sizi bir üst vergi dilimine sokar, elimizdekini de alırlar...  
10.    'Ne uzayıp ne kısalır' teriminin canlı örneğisindir. Hiçbir zaman çok paralar kazanıp zengin olamayacağını bilirsin. Ama her geçen gün aslında daha da fakirleşirsin... 
11.   Emekli olayım da bari emeklilik primi alayım diye 40 yıl bu şekilde çalışırsın. Hayallerini o emeklilik gününe göre şekillendirirsin. Ama tabii birileri çıkar belki bundan 30 sene sonra alacağın prime bile göz diker, umutlarını yitirirsin. 
12.      Gün içinde o kadar çok insanla iletişim halinde olursun ki bir noktadan sonra boş gözlerle etrafına bakmak zorunda kalırsın. 
13.    Bir de üstelik ne yapsan kimseye beğendiremezsin. Yardımcı olmaya çalıştığın insanların yüzünde hep bir memnuniyetsizlik hep bir nefret vardır. 
14.      Biraz sesini çıkarıp kendini savunmaya çalışsan, "Sen kimsin?! Senin maaşın benim vergilerimle ödeniyor!" çıkışıyla karşılaşırsın. Sanki sen işini yaptığın için değil de; onun isteğiyle orada çalışıyormuşsun, para alıyormuşsun gibi davranırlar.  
15.    Başımı sokacak bir evim olsun artık kiradan kurtulayım desen, maaşının yarısından çoğunu versen de 20 senede o evin kredilerini zor bitirirsin. Başımı sokacak bir evim olsun artık kiradan kurtulayım desen, maaşının yarısından çoğunu versen de 20 senede o evin kredilerini zor bitirirsin.  
16.    Bu süre boyunca da yediğinden içtiğinden kısar öyle geçinmeyi denersin.
17.   Seninle aynı okuldan mezun olup biraz aile desteği sayesinde patron olan arkadaşın arabasını değiştirip üst modelini almayı düşünürken; Sen de bu hafta akbile 10 lira mı yükletsem 20 lira mı yükletsem diye düşünüp durursun. 
18.  Öyle tek bir yere bağlı kalıp istediğin şehirde de çalışamazsın. Oradan oraya sürüklenir, görev verilen yerde hizmet etmeye çalışırsın. 
19.     Ayrıca memur olmak sorumluluk ister, hayatı biraz da diken üstünde yaşarsın
Haksızlıklar karşısında sesini çıkarmaya çalışsan, geçinemiyorum ek iş yapayım desen memuriyetinden uzaklaştırılırsın...
Tüm bu zorlukların yanında bir de diğer insanlar tarafından "Rahat", "Bir eli yağda, bir eli balda" diye yaftalanırsın. Onlara bir türlü derdini anlatamazsın...
 
 
 

www.memuruz.biz